מיתוג עסק או מוצר
אני מגדיר עם לקוחותיי את אסטרטגיית המיתוג שלהם וממליץ להם לאחר מכן על מעצב וקופירייטר שמולם יתקדמו בהכנת התוצרים הגרפיים והמילוליים. בחלק מהמקרים ניתן להסתפק בפגישת ייעוץ אחת או שתיים לחידוד מסרים ובחלקם נדרשים תהליכים מעמיקים יותר.
ב- 20 השנים האחרונות ניהלתי מאות תהליכי מיתוג – החל ממותגים של יזמים ועסקים קטנים ועד מותגים בינלאומיים. למרות שזהו אחד התהליכים החשובים ביותר לעסק הוא מתנהל פעמים רבות באופן לא מספיק מקצועי, בעיקר בשל הוויתור על השלב הקריטי של גיבוש אסטרטגיה ע"י איש מקצוע.
מיתוג הנו תהליך שיווקי מהותי לכל עסק. בעלי עסקים רבים מתייחסים לתהליך זה כאל תהליך עיצובי או מילולי ומחפשים בהתאם לוגו 'יפה' או סלוגן 'מדליק'. זוהי טעות נפוצה הפוגעת באפקטיביות של רוב תהליכי המיתוג.
אסטרטגיית המיתוג היא למעשה הגדרת משימה – היא תשרת את העסק בכל פעולה שיווקית שיבצע. האסטרטגיה היא חומר גלם שאיתו יעבוד כל מי שיפעל עבור העסק במישור השיווקי - בעל העסק בעצמו, אנשי מכירות ושירות בעסק, מעצב גרפי, קופירייטר, איש הפרסום ברשתות החברתיות וכו'.
אסטרטגיית המיתוג מגדירה מהי מהות העסק, היכן הוא נמצא כרגע, מיהם לקוחותיו כרגע והלקוחות שאליהם הוא רוצה לפנות ולאן היה רוצה להגיע ומגדירה את מסריו, ערכיו ואת האווירה שברצונו להעביר
מילוי טכני של מסמך 'בריף' או 'אסטרטגיה', הנמצא ברשות חלק מהמעצבים, הקופירייטרים, אנשי פייסבוק וכו', אינו מהווה תחליף לגיבוש אסטרטגיית מיתוג עם איש אסטרטגיה. מילוי טכני כזה בא בחשבון רק כאשר לעסק יש אסטרטגיה עסקית ושיווקית ברורה ורק נדרש להעביר אותה למעצב או קופירייטר ולדבר בשפתו. מאחר ואסטרטגיית המיתוג תשמש את העסק במגוון משימות יש לראות אותה דרך עיני העסק ולא מזווית חלקית של ספק תקשורת זה או אחר, מקצועי ככל שיהיה.